sobota, listopada 15, 2014

PRZEWODNIK PO MEDIOLANIE | CIMITERO MONUMENTALE

Mediolan

Witajcie,


Nareszcie wróciłam. Cieszę się, że wytrwaliście mimo tak długiej przerwy. Gdyby nie choroba, która totalnie mnie rozłożyła post pojawił by się troszkę wcześniej. Jak wiecie byłam w Mediolanie. Miasto piękne choć na pewno znacznie piękniejsze jest latem czy wiosną. tłoczne i ciasne. Wąsie chodniki, mnóstwo aut, ludzi i oczywiście skuterów. Zwiedzanie utrudniał nam znacznie padający deszcz, który na pewno przyczynił się do mojego choróbska. Udało mi się na szczęście zrobić kilka mam nadzieję ładnych i ciekawych zdjęć.

Pomyślałam sobie, że chyba nie chcę Was zasypywać na raz wszystkimi zdjęciami. Wpadłam na pomysł, aby zabrać Wam w taką małą wirtualną podróż, w której w każdym kolejnym poście pokaże Wam ciekawe miejsca z Mediolanu. Jednocześnie postaram się Wam trochę o tych miejscach opowiedzieć i o moich wrażeniach. Zaczniemy wyjątkowo nie od podróży samolotem, nie o pewnych problemach komunikacyjnym dojeździe i nie o pogodzie. O tym opowiem Wam później. Zaczniemy od najciekawszych rzeczy czyli od zdjęć i pięknych miejsc. 

Mediolan

W pierwszej kolejności chciałabym Wam pokazać jedno z pierwszych miejsc, które odwiedziliśmy. Nasz hotel był bardzo oddalony od centrum przez co zwiedzanie zaczęliśmy właśnie od tych trochę oddalonych miejsc. Najbliżej mieliśmy właśnie do Cimitero Monumentale czyli tak naprawdę najważniejszego cmentarza w Mediolanie.



Mediolan

Mediolan

Cimitero Monumentale to cmentarz, który obecnie przeznaczony jest do chowania ważnych osobistości i obywateli mediolańskich. Został on zaprojektowany i wykonany w latach 1863 - 1866 przez Carlo Machachni, a jego powstanie miało na celu zastąpienie starych cmentarzy mediolańskich. Cmentarz jest bardzo efektowny i ogromny ponieważ na jego 200 tys metrach kwadratowych znajdują się naprawdę piękne nagrobki, pomniki i kapliczki z końca XIX w.

Mediolan

Mediolan

Mediolan

Główne wejście zbudowane jest w neośredniowiecznym stylu. Wykonane jest ono  z marmuru i kamienia. Szeroki dwubarwny front to Femedio - Dom Sławy. Skonstruowany jest on na planie krzyża, do którego wchodzi się przez długą rampę schodów, gdzie znajdują groby sławnych mediolańczyków tj. Alessandro Manzoni, Carlo Catteneo, Arturo Toscanini i Salvadore Quasimodoo.

Mediolan

Mediolan

Mediolan

Pochowanych jest na nim wiele sławnych włoskich osobistości takich jak: Manzoni (poeta uznawany za twórcę języka włoskiego), Verdi (kompozytor), Toscanini (dyrygent i wiolonczelista), Carlo Catlaneo (filozof i patriota), Alberto Ascari (mistrz formuły 1) i wiele innych bardzo ciekawych postaci.

Mediolan

Mediolan

Na całym cmentarzu jest mnóstwo krypt i kapliczek. Niewiele tam zwykłych prostych grobów jakie znamy z naszych cmentarzy. Wszystko jest wysokie, okazałe i przyozdobione licznymi zdobieniami. Co ciekawe na cimitero monumentale praktycznie wogóle nie było zniczy. Wydawało nam się, że skoro dotarliśmy tam 4 listopada to po święcie zmarłych cały cmentarz mienić się będzie barwnymi światełkami. Jak się jednak okazała nie ma tam takiego przepychu jak u nas, gdzie często groby w tym czasie praktycznie całe zastawione są kwiatami i zniczami. Tutaj zniczy nie było praktycznie nigdzie a groby zdobiły kwiaty. Jednak i ich było niewiele góra jeden czy dwa większe bukiety. Cmentarz jest naprawdę piękny i efektowny jednak pierwsza myśl, która mi się nasunęła to lekka przesada jeśli chodzi o te grobowce i kapliczki, które na pewno nie mało kosztowały.

Mediolan

Mediolan

Mediolan

Mediolan

Źródło informacji: Wszystkie informacje pochodzą z Internetu.

Zapraszam Was do polubienia mojego profilu na facebook'u.





_________________________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

7 komentarzy:

  1. bylam kilka razy w mediolanie piekny jest!
    zapraszam na konkurs wygraj plaszczyk bedzie mi milo jak wezmiesz udzial
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/11/oasap-cap-coat-giveawaywygraj-plaszczyk_15.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam. Super, że wróciłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia ;) Nigdy nie byłam w Mediolanie, ale bardzo bym chciała :)

    Mogę liczyć na Twoją pomoc? Poklikasz u mnie w linki ? :)
    http://sialalala96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. notki z wyjazdu o wiele lepiej wyglądają jak są podzielone na kilka postów a nie wszystkie zdjęcia wrzucone na raz, tak myślę ;) ten cmentarz jest wyjątkowy i niecodzienny ;) wejście główne jest świetne, jak zobaczyłam pierwsze zdjęcie to w ogóle nie wiedziałam co to może być ;D

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !