środa, listopada 18, 2015

PRZEPIS NA ZUPE KREM Z BIAŁYCH WARZYW

Witajcie,


Ostatnio jestem wielką fanką zup krem. Kiedyś nie jadłam i nie robiłam ich w ogóle. W moim rodzinnym domu raczej nie gościły przez co i ja za często się do nich nie przymierzałam. Kiedy jednak raz spróbowałam, teraz coraz częściej do nich wracam. I niedawno przyszedł właśnie czas na kolejną. Kilka razy widziałam jak w tych "znanych" programach kulinarnych szefowie robili zupę krem z białych warzyw. Wyglądała bardzo smacznie i aromatycznie więc postanowiłam jej spróbować. Przepis znalazłam na stronie Kuchnia-Marty i to na nim się wzorowałam. Swoją drogą znajdują się tam rewelacyjne przypisy i jeszcze piękniejsze zdjęcia. Jak ja bym chciała umieć tak pięknie fotografować potrawy.

Zupa ma rewelacyjny smak, a zapachy, które się unoszą przy jej przyrządzaniu są tak pyszne, że tylko podsycają apetyt. Zapach samych warzyw już przy obieraniu jest dla mnie rewelacyjny, a co dopiero mówić o zapachu duszonych w mleku warzyw. To musiało się udać. 

Niesamowitym odkryciem są dla mnie w tym przepisie chipsy z pietruszki. Podsmażone na oleju mają rewelacyjny słodkawy smak. Są po prostu przepyszne. Nie tylko smakują ale też stanowią bardzo fajny i oryginalny element dekoracyjny potrawy. Przyznam szczerze, że dla mnie smakują nawet lepiej niż zwykłe chipsy ze sklepu. Dzięki temu przepisowi poznałam nowy smak i wiem, że te chrupiące pietruszki będę robić jeszcze nie raz.



SKŁADNIKI NA KREM


ROSÓŁ DROBIOWY
0,5 SELERA KORZEŃ
3 KORZENIE PIETRUSZKI
3 ZIEMNIAKI
1 BIAŁA CZĘŚĆ PORA
MASŁO
SZKLANKA MLEKA
2-3 ZĄBKI CZOSNKU
SÓL
PIEPRZ BIAŁY
GAŁKA MUSZKATOŁOWA
NATKA PIETRUSZKI

SKŁADNIKI NA CHIPSY Z PIETRUSZKI


3 PIETRUSZKI
OLEJ




PRZYGOTOWANIE


Rosół drobiowy


W moim przypadku rosół przygotowałam na dwóch udkach, marchewce, 4 sztukach ziela angielskiego, 3 sztukach liścia laurowego oraz oczywiście odrobinie soli i pieprzu. Pachniał rewelacyjnie i wyszedł bardzo smaczny dzięki czemu stanowił idealną podstawę dla zupy.

Zupa krem


Wszystkie warzywa obieram i myjemy. Ziemniaki, selera, pietruszkę oraz pora kroimy. Ziemniaki, selera i pietruszkę w kostkę natomiast pora w cienkie plasterki. W garnku rozpuszczamy trochę masła i wrzucamy do niego pokrojone warzywa. Wszystko podsmażamy. Następnie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i doprawiamy solą oraz pieprzem, a następnie wszystko zalewamy mlekiem. W ten sposób dusimy warzywa ok. 30 minut aż staną się miękkie (mnie to zajęło 40 minut). Po tym czasie wszystko zalewamy wcześniej przygotowanym bulionem i gotujemy jeszcze ok. 15 minut. Po upływie tego czasu już tylko miksujemy zupę na gładki krem, doprawiamy solą i pieprzem, a na samym końcu dekorujemy chipsami pietruszki i świeżą natką pietruszki.

Chipsy z pietruszki


Pietruszkę oczywiście obieramy i myjemy. Następnie kroimy ją na drobne podłużne plasterki ja zrobiłam to za pomocą obieraczki do warzyw. Rozgrzewamy olej na patelni i smażymy na niej wcześniej przygotowaną pietruszkę na złoty kolor. Tak proste, że aż warte wypróbowania.

Smacznego!








__________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

34 komentarze:

  1. Fantastyczny przepis! Ja teraz chcę zrobić taką zupę, ale z żółtych warzyw - co prawda przy pomocy gotowej mieszanki warzyw jednak też myślę, że będzie smacznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że to ciekawy pomysł, chętnie sama coś spróbuję wykombinować ;)

      Usuń
  2. Moj ulubiony !

    ______________
    Perfect look
    blog.justynapolska.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, będę musiała go wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nigdy nie byłam przekonana do kremu z białych warzyw, ale Twój wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czaiłam się żeby przyrządzić jakiś krem i chyba znalazłam dobry przepis na początek, tym bardziej, że nigdy jeszcze kremu nie robiłam. Kiedyś jadłam zupę krem chyba z marchewki, ale okazało się, że gospodyni kupiła ją.. w kartonie, chociaż zła w smaku nie była.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w rodzinnym domu wgl się nie gotowało zupy krem, spróbowałam z tą i mogę śmiało zaświadczyć, że jest przepyszna! :)

      Usuń
  6. Smakuje wybornie - chipsy pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm zupka wygląda apetycznie. Będę musiała taką zrobić :). Samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego kremu jeszcze nie jadłem - trzeba będzie wypróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje zdjęcia też są niesamowicie smakowite! Dosłowne czuję, jak pachną te warzywa :) A czipsy z pietruchy - kusisz, oj kusisz!

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie ostatnio z dyni nieźle wyszedł, tylko dynia 5 kg i teraz cały tydzień będzie na kremie z dyni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to jak gotuje to zawsze jest na kilka dni, jakoś tak nie potrafię mniej ;p

      Usuń
  11. Przyznam szczerze, że nie przepadam za zupami :D Najbardziej lubię pomidorową :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia! Zupka wygląda mega apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo apetycznie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdrowo, smacznie i jesiennie. Perfekcja!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też się do tej zupy od jakiegoś czasu przymierzam, ale jakoś nie mam odwagi. Niby pomysł mi się podoba, a jednak się boję. Jakoś nie przepadam ani za pietruszką, ani za selerem. Ale zdjęcia ... przepiękne. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna propozycja :)
    A zdjęcia... aż chce się jeść.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda obłędnie! jestem fanką kremowych zup, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mało kiedy gotowałam takie zupy krem..ale ostatnio coś mi tak naszło i była pomidorowa,,,pycha..i chyba teraz zrobię z tego przepisu..A Twoje zdjęcia są super.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za zaproszenie, no i jestem. Piękne zdjęcia, a tę zupę na pewno kiedyś ugotuję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna inspiracja, na pewno spróbuję! Czipsów z pietruszki nie znałam wcześniej, mogą być też dobrą przekąską, a zupę szybko mi się będzie gotowało w zupowarze z Morphy Richards, od razu sobie zmiksuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj MojaOsobistosc, jaka ilość zupy wyszła Ci z przepisu? Planuję zrobić na 9 osób, składniki podwoić, czy potroić? :D

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !