niedziela, lipca 17, 2016

"W OGIEŃ" | EWA SENO

Witam,


Z autorką Ewą Seno spotkałam się pierwszy raz tak samo jak z tego typu tematyką. Tym razem bowiem sięgniemy do dna piekła i poznamy samego diabła. Jesteście ciekawi jaki jest władca piekieł i jak ono wygląda? I co ważne co stanie się, kiedy pójdziemy na współpracę z samym władcą piekieł? Brzmi ciekawie? Moim zdaniem tak, a to wszystko znajdziecie właśnie w książce "W ogień" autorstwa Ewy Seno.


Autor: Ewa Seno
Tytuł: "W ogień”
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 07.07.2016
Liczba stron: 344
Kategoria: literatura młodzieżowa

FABUŁA


Emily i Emma są nierozłączne i przyjaźnią się od zawsze. Wszystko zmienia się jednak w momencie, kiedy umiera ukochany ojciec Emily. Wtedy też zapada decyzja o wyjeździe i Emily wraz z matką i nowym ojczymem wyjeżdża do Nowego Yorku. Dziewczyna jest temu oczywiście całkowicie przeciwna, niestety pomimo jej wielkich protestów wyjazd dochodzi do skutku. Przyjaciółki zostają więc rozdzielone, Emily wyjeżdża, a Emma zostaje sama. Niestety rozłąka nie działa na nie dobrze. Emma poznaje chłopaka, który chce ją tylko wykorzystać, aby wygrać zakład. W momencie, kiedy wychodzi to na jaw szok i presja otoczenia są dla Emmy zbyt duże. Dziewczyna ewidentnie nie daje sobie rady z całą tą sytuacją i popełnia samobójstwo. Jest to oczywiście wielki szok i cios dla jej najlepszej przyjaciółki Emily. Wraca więc ona do jej rodzinnego miasteczka, by pomścić śmierć swojej przyjaciółki. Bardzo cierpi, przez co opętana jest jedynie chęcią zemsty i nie cofnie się przed niczym, aby skrzywdzić tych, którzy skrzywdzili jej przyjaciółkę i przyczynili się do jej śmierci. I tak w dniu pogrzebu Emmy podchodzi do  niej nieznany jej mężczyzna, który oznajmia jej, że jest diabłem. Proponuje jej również pewien układ, zgodnie z którym diabeł ma pomóc jej w dokonaniu zemsty. Niestety w innym wypadku syn burmistrza zostanie bezkarny. Dziewczyna zgadza się na warunki diabła i pospisuje z nim kontrakt, oddając tym samym swoją duszę złym siłą. Nie jest to jednak takie proste, bowiem dusza Emily nie jest na tyle zła i mroczna, aby tego dokonać dlatego też czeka ją noc z samym diabłem, aby to zmienić.



MOJA OPINIA


Tym razem wyruszyliśmy w drogę do samego dna piekieł. Jednak nie jest to piekło jakie większość z nas sobie wyobraża, czyli buchające ogniem z przelewającą się gorącą lawą, mrocznymi demonami i biednymi duszyczkami przezywającymi katusze. Nie jest to miejsce, gdzie słychać jęki straconych dusz. Autorka przedstawia piekło raczej jako ogromną korporację, na czele której stoi sam diabeł Michael i jak każdy szef ma on pod sobą "swoich dyrektorów i kierowników", którzy zajmują się kuszeniem duszyczek. I powiem Wam szczerze, że bardzo podoba mi się to porównanie.

W książce "W ogień" poznajemy świat widziany okiem nastoletniej dziewczyny. Główna bohaterka Emily jest dobrą i poukładaną dziewczyną jednak utrata jej ukochanej przyjaciółki bezpowrotnie ją zmienia. Przyznam szczerze, że początkowo książka bardzo mnie wciągnęła. W ogóle bardzo podoba mi się pomysł paktu z diabłem i związania się z diabelskimi siłami. Mniej podoba mi się główna bohaterka. Emily wydaje mi się pełna przeciwieństw i sprzeczności. Najpierw jest dobrą i poukładaną dziewczyną, a nagle bez problemu zawiera pakt z diabłem. Niemniej jednak mimo, że niektórzy bohaterowie mogą denerwować to są wyraziści.

Akcja w książce dzieje się naprawdę bardzo szybko, do tego stopnia, że trudno było się oderwać od lektury. Czasami jednak miałam wrażenie, że akcja dzieje się zbyt szybko. Całość pisana jest prostym i zrozumiałym językiem dzięki czemu, książkę bardzo dobrze się czyta. Zakończenie jest zaskakujące, dzięki czemu warto było by poznać dalsze losy bohaterów. 


Okładka jest mroczna i powiedziałabym piekielna. Przedstawia młodą dziewczynę, jak się można domyślać Emily. Front okładki nie do końca przypadł mi do gustu ale za to opis fabuły z tyłu książki jest niesamowity i jak na żadnej dotąd książce intryguje i kusi do przeczytania. Tym razem opis, czyli tył okładki podoba mi się bardziej niż sama okładka.

Przyznam szczerze, że dawno nie czytałam nic polskiego autorstwa i to miłe uczucie poznać książkę naszej autorki. Szkoda, że nie nadała ona swoim bohaterom polskich imion. Osobiście lepiej czyta mi się właśnie tego typu książki szczególnie, że czasami nie jestem nawet w stanie wymówić niektórych wymyślnych amerykańskich imion. Oczywiście Emma czy Emily nie są jakość bardzo skomplikowane, jednak polska autorka mogłaby te polskie imiona przytoczyć. Nie jest to oczywiście wada książki niemniej jednak byłoby miło. Ja wtedy bardziej identyfikuje się z postaciami i jest mi je łatwiej zapamiętać.

Fabuła ksiązki jest bardzo intrygująca. Bardzo podoba mi się pomysł na tematykę. Nigdy nie czytałam czegoś podobnego, bo nie są to co prawda moje tematy, niemniej jednak chętnie przeczytałabym kolejne tomy. Intrygująca fabuła i postacie nadają książce ten specyficzny klimat. Co ważne fabuła naprawdę daje do myślenia, aby odpowiedzieć sobie na naprawdę trudne pytania.Warto również zauważyć ważną rzecz, którą na stronach książki próbuje nam przekazać autorka Ewa Seno. O tuż z każdej nawet najgorszej sytuacji zawsze jest jakieś wyjście. To, że dokonaliśmy nawet najbardziej złej decyzji nie oznacza, że jesteśmy bezpowrotnie straceni i że czekają nas diabelskie otchłanie i piekielne męki. Pamiętać wtedy należy, że zawsze możemy się poprawić i naprawić swój błąd.


Przyznam szczerze, że nawet nie mogę sobie wyobrazić jaki ból musiała czuć Emily, kiedy zmarła najlepsza i najbliższa jej osoba. Nie wiem jakbym się wtedy zachowała, jakie decyzje podjęła i przyznam szczerze, że na razie nie chcę wiedzieć.  A Wy? Co Wy byście zrobili? Ile byście dali, aby mieć z powrotem tą najbliższą osobę obok siebie? Myślę, że tak książka poniekąd zmusza do przemyślenia tych tematów i odpowiedzi na trudne pytania.

Podsumowując "W ogień" to bardzo ciekawa i intrygująca lektura, która na pewno wypełni Wam te leniwe letnie dni. To książka pełna dynamicznej akcji i intryg, która aż kipi od emocji. Dzięki temu łatwo i szybko wpadniemy w wir lektury.


Za możliwość przeczytania "W ogień" pragnę podziękować wydawnictwu Feeria Young




Książkę zakupić możecie na stronie EMPIKU.

_____________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

4 komentarze:

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !