niedziela, lipca 23, 2017

"BLISKO CIEBIE" | KASIE WEST

Witajcie,


Historia skojarzyła mi się trochę z filmem "Noc Muzeów". W sumie tak do końca nie wiem dlaczego ale takie własnie miałam pierwsze i bardzo szybko przemijające skojarzenie. W "Blisko Ciebie" główna bohaterka Autumn zostaje przypadkowo zamknięta na weekend w bibliotece. Pytanie brzmi czy na pewno jest to tylko przypadek czy może maczali w tym podstępie palce jej rówieśnicy? Na samym początku ma nadzieję, że jej znajomi zorientują się, że odjechali bez niej bo fakt spędzenia weekendu samej w bibliotece bez ludzi, ogrzewania i jedzenia nie wydaje jej się za kolorowym rozwiązaniem. Jak się jednak okazuje Autumn nie jest w bibliotece sama, a razem z nią znajduje się w niej również Dax tajemniczy chłopak ze szkoły który raczej nie ma pochlebnej opinii. Będąc sami są poniekąd na siebie skazani, dzięki czemu mogą się również lepiej poznać...


______________________________________________________________________________________________________

Autor: Kasie West
Tytuł: "Blisko Ciebie”
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 05.07.2017
Liczba stron: 390
Kategoria: literatura młodzieżowa


___________________________________________________________________________________________

Bardzo chciałam przeczytać tę książkę ponieważ polubiłam jej autorkę.  W swojej biblioteczce mam już 3 książki napisane właśnie przez tą autorkę i jestem z nich bardzo zadowolona więc nie miałam żadnych obaw, że i ta pozycja na pewno będzie świetna. Sam pomysł na fabułę bardzo mi się spodobał. Zamknięcie na cały weekend w bibliotece na pewno spodoba się wielu książkoholikom. Musicie przyznać, że jest dość realny i prawdopodobny. I to właśnie ten realizm m.in charakteryzuje tą książkę co ja osobiście bardzo lubię. Znacznie lepiej czyta mi się książkę, która nie jest oderwana od rzeczywistości. Dzięki temu lepiej można się z nią identyfikować i znacznie lepiej działa na wyobraźnie.


Podobają mi się bohaterowie, którzy są wręcz swoimi przeciwieństwami. Autumn stanowi tą pozytywną stronę - jest lubiana i pomocna, przekładając swoje dobro nad dobro innych. Zupełnie inny jest jej "biblioteczny towarzysz". Dax zdecydowanie ucieka od towarzystwa innych ludzi. Jest zamknięty w sobie i wycofany, stanowiąc przeciwieństwo Autumn. Jak to się mówi "przeciwieństwa się przyciągają" - czy tym razem też tak będzie? Na pewno tak dwóm różnym postacią nie będzie na początku łatwo przez co może iskrzyć. Będą musieli nawzajem poznać swoje zupełnie obce im światy.

W książce nie brakuje też trudnych tematów. Autumn nie cierpi jak nie ma nad czymś kontroli. Kiedy zdarzają się takie sytuacje dostaje niekontrolowanych ataków paniki. Dla swoich przyjaciół gotowa jest zrobić wszystko i niczego im nie odmawia. Jest jednak jedna rzecz, o której jej przyjaciele o niej nie wiedzą. Ma pewną przypadłość, o której nie chce im powiedzieć ponieważ boi się, że to mogłoby popsuć, a wręcz zniszczyć łączące ich relacje. Co ciekawe, kiedy ona potrzebuje pomocy nie ma przy niej jej przyjaciół. Przyzwyczaili się do tego, że potrafi zniknąć nagle bez słowa. Niemniej jednak brakuje mi tego wsparcia i pomocy, które powinna uzyskać, kiedy została zamknięta w bibliotece. Kolejnym tematem jest wspomniany wcześniej problem z brakiem akceptacji przez rówieśników. Z takim problemem spotyka się wielu młodych ludzi, skrywający często swoje problemy i prawdziwe oblicze aby nie zostać wyśmianym czy odrzuconym. Nie bez znaczenia jest również olbrzymia potęga plotek, które jak tsunami potrafi rozprzestrzenić się wśród całej szkoły niosąc za sobą najczęściej nieprawdziwe informacje. Taka plotka potrafi dotkliwie zranić i przedstawić człowieka w zupełnie innym świetle niż jest naprawdę. Co ważne nawet jeśli w książce Kasie West pojawiają się tematy trudne autorka potrafi na tyle umiejętnie wpleść je w fabułą, że czytelnik w żaden sposób nie czuje się nimi przytłoczony czy obciążony.


Okładka jest zrobiona w tym samym klimacie jak wszystkie pozostałe książki Kasie West i jak wszystkie pozostałe bardzo mi się podoba. Jest przejrzysta, estetyczna i bardzo dobrze oddaje cały klimat książki.

W "Blisko Ciebie" bardzo łatwo jest "utonąć" dzięki czemu czyta się niemal błyskawicznie, dlatego też nie wahajcie się ani chwili i koniecznie po nią sięgnijcie.


___________________________________________________________________________________________________________

Za możliwość przeczytania "Blisko Ciebie" bardzo dziękuję wydawnictwu Feeria Young.
Książkę możecie kupić na stronie Empik.





__________________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

2 komentarze:

  1. Nie przepadam za książkami młodzieżowymi, ale moja córka owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdalena Kocikowska30 lipca 2017 21:18

    Piękne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !