wtorek, października 13, 2015

DISQUS NA BLOGU

Witajcie,


Nastała wiekopomna chwila. O tuż od dzisiaj na moim blogu, w komentarzach dumnie króluje DISQUS. Zaczęłam widzieć w nim więcej zalet niż wad, dlatego jakiś czas temu postanowiłam zainstalować go na swoim blogu. Niestety wtedy Disqus miał jakieś przejściowe problemy z dostosowaniem się do Google i niestety całe przedsięwzięcie się nie udało. Dzisiaj podjęłam kolejną próbę i oto jest - modny i moim zdaniem wygodny system komentarzy - również na moim blogu.

EDIT: NA TEN MOMENT DISQUS'A JEDNAK U MNIE NIE BĘDZIE! POJAWIŁ SIĘ PROBLEM Z ILOŚCIĄ KOMENTARZY DO DANEGO POSTA NA STRONIE GŁÓWNEJ. NIE ZALEŻNIE OD ILOŚCI KOMENTARZY LICZNIK NADAL POKAZUJE "0". DOPÓKI NIE NAPRAWIĘ TEGO PROBLEMU DISQUSA NIE BĘDZIE. SWOJĄ DROGĄ WIE KTOŚ JAK NAPRAWIĆ TEN PROBLEM?

Kiedy rozważałam wszystkie za i przeciw czy zaaplikować u siebie Disqus oczywiście przeszperałam Internet, aby wiedzieć "z czym się to je" oraz jakie są jego konsekwencje. Brzmi poważnie nieprawdaż? Jeśli zastanawiasz się "zainstalować czy nie instalować?" mam nadzieję, że poniższe zestawienie pomoże Ci podjąć jedyną i słuszną decyzję. Są to wszystkie za i przeciw, które pojawiały się na różnych stronach, kiedy osobiście starałam się poznać Disqus'a.

ŹRÓDŁO: SPIDERSWEB
   

Disqus - zalety:



  • obecnie najmodniejszy i najpopularniejszy system komentarzy w Internecie
  • możliwość komentowania wielu blogów z perspektywy jednego konta
  • powiadomienie o odpowiedziach na nasze komentarze - co osobiście uważam za bardzo ważne i przydatne
  • możliwość oceniania komentarzy
  • możemy obserwować profile innych osób jak i sami być obserwowani
  • możliwość segregowania komentarzy
  • możliwość edytowania komentarzy
  • zagnieżdżanie dyskusji

Disqus - wady


  • niewątpliwie największą wadą była dla mnie konieczność instalowania do układu bloga elementu z zewnątrz ale da się to przeżyć
  • czasami zdarza się, że komentarze wolno się ładują
  • komentarze przechowywane są na innym serwerze
  • obciążenie dla bloga i nieco dłuższy czas ładowania bloga
  • brak polskiej wersji językowej bezpośrednio na profilu
To chyba najważniejsze punkty. Mnie przekonało niewątpliwie to zagnieżdżanie dyskusji i powiadomienia o odpowiedziach na mój komentarz. Tego szczególnie mi brakowało. Często zadawałam pytanie potem zapominałam o komentarzu i często nawet nie wiedziałam, że autor odpisał. Instalacja Disqusa niweluje ten problem co bardzo mnie cieszy.

Jeśli chcielibyście zainstalować Disqus u siebie koniecznie zajrzyjcie na stronę vademecum blogera. Tam jest wszystko dokładnie i bardzo dobrze opisane, dlatego też nie widzę sensu powielania dobrze napisanych treści.
__________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

1 komentarz:

  1. długo rozważałam za i przeciw. w końcu zainstalowałam, ale bez przekonania. niestety ten system ma wady. choćby ta, która wystąpiła u Ciebie. ja mam blog na silniku wordpress, więc takich szopek nie robi, ale dużo ludzi nie chce komentować, bo nie ma tam konta i nie zamierza założyć. ot siła przyzwyczajenia.

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !