poniedziałek, maja 22, 2017

PRZEPIS NA CHLEBEK BANANOWY

chlebek bananowy

Witajcie,


To było moje pierwsze spotkanie z tym chlebkiem i od razu strzał w dziesiątkę. Uwierzcie mi jest przepyszny. Nie jest to jednak taki zwykły, tradycyjny chleb. Powiedziałabym, ze raczej przypomina ciasto. Jest wilgotny i słodki i należy do jednych z najpopularniejszych słodkich chlebków w Stanach Zjednoczonych. Oprócz smaku niewątpliwą jego zaletą jest to jak łatwo i szybko się go przygotowuje.

Przepis na rozpływający się w ustach chlebek bananowy, który robiłam pierwszy raz znalazłam na stronie mojewypieki.com

chlebek bananowy


SKŁADNIKI


3 - 4 dobrze dojrzałe banany
75 g roztopionego masła
ok. 3/4 szklanki cukru
(w zależności od tego jak bardzo słodki chlebek chcemy uzyskać)
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
(ja użyłam aromatu wanilinowego)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1,5 szklanki mąki pszennej

PRZYGOTOWANIE


Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Banany rozgniatamy w dużym naczyniu, a mąkę mieszamy z sodą oczyszczoną. Do bananów dodajemy roztopione masło i mieszamy je razem. W osobnym naczyniu mieszamy razem cukier, wanilię i lekko roztrzepane jajko. Całość dodajemy do masła i bananów, mieszamy. Na sam koniec dodajemy mąkę z sodą oczyszczoną i całość mieszamy do połączenia się składników. Tak gotową masę wkładamy do keksówki wysmarowanej masłem i podsypanej mąką pszenną. Piec 50 60 min w temperaturze 170 stopni to tzw. suchego patyczka.

Smacznego!

chlebek bananowy

chlebek bananowy

chlebek bananowy

__________________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

4 komentarze:

  1. Uwielbiam chlebek bananowy - pyszne i proste w przygotowaniu ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam i bardzo lubię, jest świetny

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiele razy taki robiłam, uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !