środa, października 05, 2016

PRZEPIS NA SYPANĄ SZARLOTKĘ

Witajcie,


Sezon jabłkowy w pełni. Ja mam to szczęście, że na podwórku w miejscu gdzie pracuje rośnie kilka jabłonek. Dzięki temu mam stały i darmowy dostęp do jabłuszek i ostatnio często goszczą na moim stole, szczególnie w postaci deserów. Najczęściej co weekend przygotowuję szarlotki i jabłeczniki  w różnych odsłonach i postaciach. Niedawno odkopałam gdzieś stary przepis, który dostałam od mojej teściowej na tzw. szarlotkę dla leniwych czyli sypaną szarlotkę.



SKŁADNIKI


1 szklanka mąki
1 szklanka cukru (ja dałam troszkę mniej bo miałam dość słodkie jabłka)
1 szklanka kaszy manny
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
jabłka
cynamon
pół kostki masła


PRZYGOTOWANIE


Mieszamy w misce ze sabą mąkę, kaszę mannę oraz proszek do pieczenia. Jabłka obieramy, pozbywamy się gniazd nasiennych i trzemy na tarce o dużych oczkach. Tortownicę smarujemy dokładnie masłem nie zapominając o bokach. Na dno wysypujemy 1/3 sypkiej masy. Na to wykładamy 1/2 startych jabłek, które dodatkowo możemy według uznania posypać cynamonem. Na pierwszą warstwę jabłek wysypujemy kolejną 1/3 sypkiej masy i na niej ponownie układamy pozostałe jabłka obsypane lekko cynamonem. Całość zasypujemy ostatnią 1/3 sypkiej masy. Wszystkie warstw lekko dociskamy aby składniki lepiej się połączyły. Na sam koniec na wierzchu układamy plastry margaryny. Kiedy ciasto będzie się piekło, masło roztopi się składniki cudownie się połączą. Tak przygotowane ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do  180 stopni przez 60 minut. Uwierzcie mi ciasto smakuje naprawdę rewelacyjnie.








S P R A W D Ź C I E  K I L K A  I N N Y C H  M O I C H  

C I A S T




   Mój urodzinowy tort




   Ciasto Nesquik




   Tort bezowy





_____________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

6 komentarzy:

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !