poniedziałek, sierpnia 28, 2017

PRZEPIS NA SOCZEWICĘ ZE SZPINAKIEM I POMIDORAMI

Witam,


Osobiście uwielbiam szpinak! Dla wielu jest on zmorą z dzieciństwa jednak ja najchętniej serwowałabym go na każdy obiad w różnych kombinacjach. Na szczęście udało mi się przekonać do niego nawet mojego męża dzięki czemu szpinak mogę teraz jadać znacznie częściej i dobrze bo jak wiadomo szpinak jest bardzo zdrowy. Dzisiaj mam dla Was propozycję lekką podania go z zieloną soczewicą i pomidorami. Uwierzcie mi choć wygląda niepozornie smakuje niesamowicie smacznie.

SKŁADNIKI


świeży szpinak
zielona soczewica
pomidory
jajko ugotowane na twardo
masło do podsmażenia szpinaku
cebula i czosnek
sól i pieprz
u nas dodatkowo całość polana została glazurą z czarnej porzeczki


PRZYGOTOWANIE


Soczewicę gotujemy do miękkości. Czosnek i cebulę drobno siekamy i podsmażamy na patelni na odrobinie masła. Kiedy cebula się zeszkli dodajemy do niej świeży szpinak do czasu aż zmięknie i zmniejszy swoją objętość. Do szpinaku dodajemy następnie ugotowaną wcześniej soczewicę i całość jeszcze raz dobrze przyprawiamy. Zdejmujemy patelnię z ognia i całość wykładamy na talerz. Pomidory kroimy na ćwiartki i dodajemy na talerz do szpinaku i soczewicy. Tak samo robimy z jajkami krojąc je na połówki. Całość dodatkowo polaliśmy gotową glazurą z czarnej porzeczki.



__________________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

3 komentarze:

  1. Super! Wygląda przepięknie.
    Przypomniałaś mi jak bardzo uwielbiam soczewicę. Dziękuję za super pomysł na jej wykorzystanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, zrobiłaś mi wielki apetyt! :)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !