środa, września 28, 2016

PRZEPIS NA KLUSKI ŚLĄSKIE Z ŁOPATKĄ, SOSEM I BURACZKAMI

Witajcie,


To był mój pierwszy raz! Pierwszy raz z kluskami śląskimi. Jadłam je co prawda już wcześniej ale przygotowywałam sama pierwszy raz. Oczywiście nim przystąpiłam do gotowania przeszperałam cały internet, aby dowiedzieć się jak najlepiej to zrobić. Tak już mam, zawsze lubię dobrze przygotować. Po minie zadowolonego męża stwierdzam, że wyszły pyszne.


SKŁADNIKI

ziemniaki
mąka ziemniaczana
łopatka
jajko
1/2 szklanki wody
cebula
przyprawy (ja użyłam: czosnek, tymianek, czubryca czerwona)
sól, pieprz


PRZYGOTOWANIE


Ziemniaki gotujemy w lekko osolonej wodzie. Po ugotowaniu ziemniaki dobrze, kilkakrotnie gnieciemy lub przepuszczamy przez praskę i zostawiamy do przestudzenia. Gdy ziemniaki już wystygną ugniatamy je w misce ręką na płasko (wyrównujemy powierzchnię) i całość dzielimy na 4 równe części. Jedną z tych części wyjmujemy z miski, a w jej miejsce wsypujemy mąkę ziemniaczaną. Dodajemy odłożoną część ziemniaków, wbijamy jedno jajko i całość mieszamy do połączenia się składników.  Z powstałej masy formujemy kulki i robimy w nich niewielką dziurkę np. palcem. W garnku podgrzewamy wodę i do wrzącej wody wrzucamy przygotowane kluski i gotujemy ok. 1 min. od momentu wypłynięcia.

Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni. Łopatkę kroimy w większą kostkę i dodajemy na patelnie kiedy cebula się zeszkli. Łopatkę przyprawiamy, w moim przypadku była to czerwona czubryca, czosnek oraz tymianek. Całość podlewamy 1/2 szklanki wody i dusimy aż powstanie sosik, który dodatkowo w razie potrzeby możemy zagęścić odrobiną mąki. Tak przygotowaną łopatkę z sosem polewamy kluski śląskie, a całość podajemy z buraczkami.







__________________________________________________
POZDRAWIAM KATARZYNA

4 komentarze:

  1. wow, ale apetyczne danie, uwielbiam kluski śląskie ale mnie niestety wychodzą jakieś takie twarde a nie puszyste

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako Ślązaczka z krwi i kości, muszę stwierdzić, że twoje kluseczki wyglądaja bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają po prostu przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !