niedziela, maja 07, 2017

PRZEPIS NA WARSTWOWĄ SAŁATKĘ Z TUŃCZYKIEM

Witajcie,


Osobiście nie przepadam za sałatkami z tuńczykiem. Starałam się jednak w jakiś sposób ją odczarować. I tak oto przed świętami przypadkiem na facebooku wyświetlił mi się przepis na taką właśnie warstwową sałatkę z tuńczykiem. Zachwyciła mnie swoim wyglądem więc koniecznie musiałam spróbować ją zrobić. I powiem Wam jedno: od świąt jest to kolejna moja ulubiona sałatka. Smakuje niesamowicie, wygląda rewelacyjnie i do tego jest banalnie prosta. Cóż chcieć więcej? Koniecznie musicie spróbować!

sałatka warstwowa z tuńczykiem

SKŁADNIKI


paczka krakersów (ja wykorzystałam 36 sztuk)
paczka tuńczyka w puszce w sosie własnym
szczypiorek
cebula
4 jajka ugotowane na twardo
6 łyżek majonezu
80 g żółtego sera
słodka papryka w proszku

sałatka warstwowa z tuńczykiem


PRZYGOTOWANIE


W pierwszej kolejności zajmujemy się przygotowaniem jajek, w których oddzielamy białka od żółtek, rozkładając je do dwóch osobnych salaterek. Białka ścieramy na tarce o grubych oczkach a żółtka rozdrabniamy widelcem. Ser również ścieramy na dużych oczkach i również odkładamy do kolejnej salaterki. Cebulę kroimy w drobną kosteczkę i wraz z tuńczykiem z puszki odkładamy do czwartej już salaterki i razem mieszamy. Dzięki temu w jednej salaterce mamy białka, w drugiej żółtka, w trzeciej starty żółty ser i w czwartej tuńczyka z cebulą. Na samym końcu tuż przed ułożeniem sałatki zajmujemy się doprawianiem i tak: do masy białkowej dodajemy 3 łyżki majonezu, kolejne 3 łyżki dodajemy do startego żółtego sera, tuńczyka przyprawiamy słodką paprykę w proszku, natomiast żółtka pozostawiamy bez zmian. Kiedy już wszystkie warstwy may gotowe to zajmujemy się składaniem całej sałatki. Na jakiejś tacy lub dużym talerzu układamy kolejno

  1. 1/3 naszych krakersów
  2. masę serową
  3. kolejną 1/3 część krakersów
  4. masę z tuńczykiem
  5. ostatnią 1/3 część krakersów
  6. masę białkową
Na sam koniec na masę białkowa sypiemy pokruszone żółtka, a na nie następnie drobno pokrojony szczypiorek. Smacznego!

sałatka warstwowa z tuńczykiem

sałatka warstwowa z tuńczykiem

__________________________________________

POZDRAWIAM KATARZYNA

1 komentarz:

  1. Z taką sałatką jeszcze się nie spotkałam ja robię bez warstw i bez krakersów, choć muszę wypróbować tą opcję.
    U mnie ta sałatka wygląda tak: tuńczyk, ogórki kiszone/ korniszony, kukurydza, jajka (czasami), majonez, trochę musztardy, jakaś zielenina. Przyprawy aaa i jeszcze woreczek ugotowanego ryżu. Bardzo smaczna i pożywna

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiadać na komentarze bezpośrednio pod postami ;)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz - daj znać a się odwdzięczę !